Wednesday 26 December 2012


Gambar ini diambil oleh jurugambar pusat angkasa NASA mendapati sebuah planet berbentuk MATA yang terapung-apung di angkasa.menurut NASA planet yang tidak diketahui namanya itu muncul sekali dalam tempoh 3,000 tahun.

Jurugambar NASA itu mensifatkan penemuan yang aneh itu belum pernah dialami dalam hidupnya sejak menjadi jurugambar.ia mensifatkan ia bukan planet,tetapi sebagai simbolik "MATA TUHAN" yang sedang mengawasi gelagat manusia di atas muka bumi ini.

Katanya,saya yakin jika kita berperasaan demikian,kemungkinan kita akan dapat mengubah kehidupan harian kita kepada tabiat baik.

Namun bagi kita umat islam,tidak sepatutnya berkeyakinan sedemikian,kerana mengikut pengajaran ilmu tauhid bahawa Tuhan tidak menyerupai dengan apa juga jenis makhluk.bagi kita mata satu sebagai isyarat dan simbolik kepada "MATA DAJJAL".memang dajjal wujud dan bakal muncul di akhir zaman menjelang kiamat.Dajjal akan muncul selepas Nabi Isa s.a.w turun semula ke bumi.

Dajjal adalah makhluk dan musuh Allah yang membawa fitnah dan merosakkan moral manusia dengan pelbagai ragam kehidupan yang bertentangan dengan ajaran islam.kemunculan mata dajjal itu adalah suatu peringatan kepada umat islam bahawa "BUDAYA DAJJAL" sekarang ini telah pun muncul.umat islam hendaklah berhati-hati dan Nabi Isa s.a.w menganjurkan agar menjauhi fitnah dajjal dengan membaca doa pada setiap selepas tahiyyat akhir dalam setiap solat

No comments:

Post a Comment